FAQ Netbank
Kommer login-siden med denne fejlbesked kan det skyldes, at dato og tid ikke er indstillet rigtigt på din computer.
Se vejledning her:
Indstilling af dato og tid
- Dobbeltklik på uret i nederste højre hjørne
- Indstil tid, dato og årstal så det passer
Hvorfor får jeg fejlen "Der er opstået en fejl i det centrale system"?
Når fejlbeskeden kommer i Netbanken kan det skyldes forskellige ting. Din vejledning afhænger af om du har PC eller Mac.
Har du Pc:
Kan du først prøve, at slette midlertidige internetfiler på din computer.
Se vejledning her:
Sletning af midlertidige internetfiler
- Åbn Internet Explorer
- Vælg "Funktioner" / Internetindstillinger"
- Vælg fanen "Generelt"
- Klik på "Slet" udfor Browserdata
- Fjern flueben så der kun er markering ved midlertidig internetfiler
Ved Windows 7 skal fluebenet ved ”Bevar data om favorit websteder” ikke fjernes - Klik på knappen “slet”
- Klik på “ok”
- Luk alle hjemmesider og start Internet Explorer igen
Har du Mac:
Kan du først prøve, at rydde historikken i din browser. Hjælper dette ikke kan du nulstille din browser, såfremt du anvender Safari. Er der fortsat problemer, skal der køres en software opdatering.
Se vejledning her:
Ryd historik i Firefox
- Åbn Firefox
- Vælg ”Funktion”
- Klik på ”Ryd historik…”
- Vælg ”Hele min historik” ud for Fjern
Fjern fluebenet ud for ”Aktive login” - Klik på knappen ”Ryd nu”
- Luk alle hjemmesider og start Firefox igen
Ryd historik i Safari
- Åbn Safari
- Vælg ”Historie”
- Klik på ”Slet historie”
- Fjern fluebenet ud for ”Nulstil også Top Sites”, hvis du ønsker at beholde disse
- Klik på knappen ”Slet”
- Luk alle hjemmesider og start Safari igen
Nulstil (kun Safari)
- Åbn Safari
- Vælg ”Safari”
- Klik på ”Nulstil Safari”
- Klik på knappen ”Nulstil”
- Luk alle hjemmesider og start Safari igen
Softwareopdatering
- Klik på ”Æblet” i øverste venstre hjørne
- Klik på ”Softwareopdatering”
- Følg vejledningen på skærmen, hvis der er opdateringer
- Genstart din Mac
Hvorfor kan jeg ikke åbne bilag?
Der er tre steder i Netbank, hvor du kan åbne dine bilag fra din betalingsserviceoversigt:
- På selve betalingsserviceoversigten
- Under "Konti og Betalinger", "Betalingsservice", "Leder du efter" og "Bilag"
- Under kontobevægelser
Kan du ikke åbne dine bilag nogle af de nævnte steder, kan det skyldes, at du skal have installeret Adobe Reader, eller at din browser blokerer for pop-op-vinduer.
Installering af Adobe Reader på pc:
- Gå til http://get.adobe.com/dk/reader/
- Klik på knappen "Download nu"
Fjern fluebenet ved "Medtag i din download (valgfri)" - Følg vejledningen på skærmen