Spærring af Netbank
Hvis du har mistanke om snyd eller andre har fået fingre i dine NemID-oplysninger, så skal du spærre Netbank. Du har følgende 4 muligheder:
- Indtast forkert kodeord 5 gange i træk, når du logger ind i Netbank.
- Log ind i Netbank. Klik på tandhjulet øverst til højre - Klik på "Indstillinger" - Klik på "Sikkerhed og NemID" - Klik på "Spær adgang".
- Kontakt os i åbningstiden på tlf. (+45) 9732 1166
- Ring til Spærreservice på tlf. (+45) 7594 5093 og oplys, at du er kunde i Ringkjøbing Landbobank eller Nordjyske Bank. Spærreservice har døgnåbent.
Spærring af Mobilbank
Har du mistanke om misbrug med din Mobilbank-app på din telefon, så skal du gøre sådan:
- Skift din kode med det samme.
- Det gør du fra siden, hvor du normalt skriver din kode i Mobilbank.
- Hvis du allerede er logget ind, så tryk på 'Menu' og 'Log af'.
- Tryk på spørgsmålstegnet i øverste højre hjørne.
- Klik på 'Opret ny kode'.
- Log på med MitID/NemID og opret en ny kode.
- Ring derefter til Hotline på 70231166, så I kan sammen vurdere, om din mobilbank skal spærres.