Problemer med godkendelse af betalinger på Android telefoner
Godkendelse af betalinger kan drille på Android telefoner. Oplever du fx en pulserende prik i mobilbanken, når du har godkendt en betaling skyldes det ofte nogle indstillinger på din mobil, som skal ændres.
Du skal sætte Chrome som standardbrowser på din mobil, så vil godkendelsen virke.
Denne vejledning gælder for Samsung mobiltelefoner.
- Åbn indstillinger (tandhjulet)
- Vælg ’Apps’
- Tryk på ’Vælg standardapps’
Hvis ikke du kan se ’Vælg standardapps’, kan du finde punktet under de 3 prikker øverst til højre. - Vælg ’Browserapp’
- Flyt prikken til Chrome
Chrome skal være standardbrowser for at MitID og mobilbanken kan kommunikere korrekt med hinanden - Luk alle apps på din mobil
- Sluk din mobil og tænd den igen.
Du vil nu opleve, at mobilbanken åbner MitID-appen og at der skiftes automatisk fra MitID tilbage til mobilbanken, når betalingen er godkendt.
Er din mobil et andet mærke end Samsung, kan indstillingerne afvige lidt fra ovenstående. Søg eventuelt på internettet efter en vejledning der specifik passer til din mobil.