Banken er klar med hjælp og rådgivning til vores kunder

De økonomiske konsekvenser af udbruddet af coronavirus er nu så markante, at de påvirker mange af bankens kunder.

Såvel virksomheder som familier oplever en pludselig og betydelig usikkerhed omkring deres situation. Der kan være tale om midlertidig nedgang i omsætning eller indkomst. Ændringer som kan medføre udfordringer i forhold til den kortsigtede likviditet.

Banken har et stort ønske om at hjælpe så mange som muligt sikkert igennem den krise, vi sammen er havnet i - og i den forbindelse har banken lanceret en række tiltag.

  • Banken tilbyder gebyrfri bevilling af henstand i op til 3 måneder på boliglån, billån, leasingaftaler og forbrugslån.
  • Ligeledes tilbydes gebyrfri bevilling af henstand i op til 3 måneder på Totalkredit-lån, hvor det teknisk er muligt – alternativt gebyrfri etablering af bevilget overtræk til betaling af terminsydelsen.

Bankens rådgivere står i det hele taget klar og er godt klædt på til at rådgive og vejlede vores kunder i denne, for mange, meget svære situation. Vi er tæt på vores kunder. Det giver os mulighed for at træffe hurtige beslutninger og lave fleksible løsninger med baggrund i de konkrete behov. Det gælder såvel erhvervskunder som privatkunder.

Banken følger tæt de hjælpepakker, som regeringen har lanceret de seneste dage, og disse pakker forventer banken at inddrage aktivt i dialogen om forskellige løsningsmuligheder for de berørte kunder.

Vi har allerede haft dialog med mange af vores kunder, hvis økonomi er berørt af coronavirus. Vi vil i den kommende tid tage kontakt til mange af vores kunder for at få en snak om de udfordringer der måtte være.


Yderligere tiltag og hjælp fra banken

  • Vi sørger for at foreningslivet og bankens leverandører kan få fremrykket betaling for deres ydelser. Det betyder at foreninger, der har indgået kontraktlige sponsoraftaler med banken blot skal kontakte banken, og vi vil sørge for forudbetaling.
  • Vi følger en lang række borgmestres opfordring til at støtte de lokale medier ved at igangsætte en ny markedsføringskampagne i bankens nære markedsområde.

Dette gør vi for at sikre mest muligt likviditet til foreningslivet og virksomheder i den svære tid.

Møder og adgang til banken

Vi holder naturligvis stadig møder med vores kunder, men for at mindske risikoen for spredning af coronavirus, opfordrer vi alle til at booke online- eller telefonmøder i stedet for fysiske møder i vores afdelinger.

Brug vores pengeautomater i stedet for kassen

Pga. smittefare i forhold til sedler og mønter er alle vores kasser lukket.

Kontanter og valuta er normalt i berøring med mange mennesker og kan derfor være en kilde til smitte. Brug derfor vores pengeautomater i stedet for kassen. I flere af vore pengeautomater, kan du både hæve og indbetale penge i automaterne og langt de fleste steder kan du også hæve euro. Hvis du har behov for bestilling af Visa/Dankort eller Mastercard til brug i pengeautomater og til betaling i butikker, bedes du kontakte banken eller din rådgiver.

Banken har lukket dørene i alle afdelinger

Vi holder dog stadig telefon- og onlinemøder, så kontakt din rådgiver eller afdelingen.

Rejseforsikring og coronavirus

Coronavirus påvirker de officielle rejsevejledninger til hele verden og Udenrigsministeriet opdaterer løbende deres anbefalinger om rejser rundt i verden.

Både Privatsikring og LOPI Mastercard har lavet hjemmesider med informationer om, hvordan du er dækket med din rejseforsikring, hvis den er tegnet igennem dem. Du kan finde link til siderne herunder.

Privatsikring: Rejseforsikring og coronavirus

LOPI Mastercard: Rejseforsikring og coronavirus

Sådan mindsker vi sammen risikoen for smittespredning

Vi opfordrer alle vores kunder til at følge myndighedernes generelle anbefalinger, så vi sammen kan mindske risikoen for spredning af coronavirus.

Sammen kan vi mindske risikoen for smittespredning

I banken følger vi myndighedernes opfordringer meget nøje. Vores anbefalinger for møder og besøg i vores afdelinger er ene og alene hensyn til både bankens medarbejdere og bankens kunder.

  • Host eller nys i dit ærme – ikke dine hænder.
  • Begræns den fysiske kontakt – undgå f.eks. håndtryk.
  • Hold passende afstand til medarbejdere og andre kunder.
  • Vask hænder ofte og/eller brug håndsprit.
  • Følg myndighedernes opfordringer på www.coronasmitte.dk

Hold dig opdateret om myndighedernes retningslinjer

www.coronasmitte.dk kan du læse mere om coronavirus, og hvad du kan gøre for at undgå smitte.


Vi opdaterer løbende denne hjemmeside

Hvis myndighederne udstikker nye retningslinjer, der påvirker banken, informerer vi her på siden.

Vi anbefaler derfor, at du jævnligt besøger denne hjemmeside.