Vigtig information i forbindelse med sammenlægning af IT-systemer

Denne side indeholder vigtig information om kortvarige begrænsninger i selvbetjeningssystemerne og reducerede grænser for brug af betalings- og hævekort i forbindelse med, at Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobank sammenlægger sine IT-systemer i weekenden 15. – 17. marts 2019.

Informationerne er især vigtige, hvis du påtænker ferie, udlandsrejser eller større indkøb i perioden 11. til 17. marts (uge 11). Det kan derfor være en god ide at sikre dig ekstra kontanter eller rejsevaluta inden de nedenfor nævnte tidsfrister.

Fra 18. marts fungerer alt igen, som det plejer.

For god ordens skyld minder vi om, at der i forbindelse med IT sammenlægningen ikke sker ændringer med kontonumre, kort, koder, passwords, Netbank, Mobilbank, Betalingsserviceaftaler, NemId, Mobilepay mv.

Generel infomation om dine kort, Netbank, Mobilbank, BetalingsService osv.

Hotline holder ekstraordinært åbent

Som følge af IT-sammenlægningen vil bankens Hotline holde ekstraordinært åbent søndag, den 17. marts fra kl. 12.00 til kl. 16.00. Telefonnummeret er 9870 3930.

Brug af forskellige kort i ind- og udbetalingsautomater, i butikker og på Internettet

Indbetalingsfunktionen i pengeautomaterne er ude af drift i nogle dage i perioden 4. til 17. marts

På forskellige tidspunkter i perioden mandag, den 4. marts til og med søndag, den 17. marts gennemgår alle Nordjyske Banks automater en teknisk omlægning, der gør, at indbetalingsfunktionen kortvarigt ikke fungerer.

Der vil blive sat skilte op på hver enkelt automat, når den bliver taget ud af drift. På bankens hjemmeside kan du allerede nu se, i hvilken periode den enkelte automat ikke kan tage imod indbetalinger.

Har du brug for at foretage en indbetaling, er du altid velkommen i én af bankens afdelinger med kassebetjening: Hasseris, Vejgaard, Nørresundby, Hjørring, Frederikshavn – alle mellem kl. 10 og 16 (kl. 17 om torsdagen), i Sæby mellem kl. 13 og 16 (kl. 17 om torsdagen) eller på Læsø eller i Skagen – begge mellem kl. 10 og 13.

Hvis du i perioden 4. – 17. marts kommer ud for at betale gebyr for køb af Euro i en af bankens automater, bedes du enten ringe til eller komme ind i afdelingen. Her vil vi så straks refundere dig det tilskrevne gebyr.

Oversigt over indbetalingsfunktion i pengeautomater

Visa/Dankort

I perioden fra den ovenfor omtalte tekniske omlægning til fredag, den 15. marts kl. 18.00 kan du i de pågældende automater kun hæve 2.000 kr. pr. døgn i Nordjyske Banks automater.

I perioden fredag, den 15. marts kl. 18.00 til søndag morgen, den 17. marts kan du ikke benytte kortet til at hæve penge i Nordjyske Banks automater. Kortet kan dog benyttes i automater tilhørende andre pengeinstitutter, ligesom det kan benyttes i butikker, på Internettet og i udlandet.

MasterCard Debit (opdateret 11. marts)

I perioden torsdag, den 14. marts til mandag, den 18. marts kl. 03.30 kan du kun hæve og/eller betale op til 1.000 kr. pr. døgn. Dette gælder også i udlandet.

MasterCard Kredit Standard, Guld eller Platinum (opdateret 11. marts)

I perioden torsdag, den 14. marts til mandag, den 18. marts kl. 03.30 kan du hæve og/eller betale med de forskellige kort - herunder i udlandet - således:

Standard:
op til 3.000 kr. pr. døgn
Guldkort:
op til 6.000 kr. pr. døgn.
Platinum:
op til 8.000 kr. pr. døgn

MasterCard Young (opdateret 11. marts)

I perioden torsdag, den 14. marts til mandag, den 18. marts kl. 03.30 kan du kun hæve og/eller betale op til 300 kr. pr. døgn. Dette gælder også i udlandet.

Hævekort

I perioden fredag, den 15. marts kl. 18.00 til søndag morgen, den 17. marts kan du ikke benytte kortet til at hæve penge, hverken i Nordjyske Banks automater eller i andre pengeinstitutters automater.

Netbank og Mobilbank – både privat og erhverv

I perioden fredag, den 15. marts kl. 18.00 til søndag morgen, den 17. marts er der helt lukket for adgang til og brug af Netbank og Mobilbank. På følgende områder lukkes endnu tidligere:

Ikke adgang til budgetmodul
fra lørdag, den 2. marts
Ikke adgang til gamle informationer
fra lørdag, den 2. marts
Lukket for straksoverførsler
fra fredag, den 15. marts kl. 14.00
Lukket for fondshandler
fra onsdag, den 13. marts kl. 22.00

Har du spørgsmål til fondshandler, kan Fondsafdelingen kontaktes på telefon nr. 7624 9321.

Første gang, du anvender Mobilbanken efter 17. marts, skal du indtaste dit CPR-nummer èn gang.

Hvis du har oprettet en genvej/bogmærke til Netbanken på skrivebordet på din PC/Mac, skal du slette den nuværende og oprette en ny.

Netbankens eArkiv ændrer navn til ”Netboks”. Det nye navn vil være synligt dels i Netbanken i porteletten ”Meddelelser”, dels når du klikker på det lille brev-ikon i Netbankens øverste, højre hjørne. Indholdet er dog helt det samme.

Overførsler fra udlandet

Bankens swift-adresse (eller BIC-adresse) bliver pr. 18. marts ændret til RINGDK22. Hvis du modtager beløb fra udlandet, er det vigtigt, at afsender får information om den nye swift-adresse. Kontoens IBAN-nummer er uændret.

SMS1203 - saldooplysning

Når du fra og med mandag, den 18. marts ønsker at få oplyst saldoen på en af dine konti, skal du sende en SMS med teksten ”oplys saldo kontonavn”, fx ”oplys saldo lønkonto”.

Darwin - investeringsapp

Darwin appen lukker fredag, den 15. marts.2019 kl. 18.00 og åbner igen i løbet af søndag, den 17. marts.

Du er altid velkommen til at kontakte din afdeling eller rådgiver, hvis har spørgsmål til ændringerne.

My Wallet (opdateret 11. marts)

My Wallet lukker fredag, den 15. marts kl. 18.00. Inden du efter søndag, den 17. marts kan anvende My Wallet igen, skal du afinstallere den gamle app og genindstallere den på ny. På den nye app skal du som pengeinstitut vælge Ringkjøbing Landbobank/Nordjyske. Derudover skal du gentilmelde de ønskede kort ved hjælp af NemID.